Diensten

Home / Diensten

Administratieve dienstverlening

Administratieve dienstverlening voor MKB ondernemers is onze core business. Wij verzorgen administraties voor (startende) eenmanszaken, vennootschappen onder firma, stichtingen, DGA-Holdings en werkmaatschappijen (BV’s) en in Nederland gevestigde BV’s met een buitenlandse moedermaatschappij.  De aanlevering en verwerking  van facturen en bonnen verloopt volledig digitaal. Daardoor houden we de kosten laag en hebben wij meer tijd om je als ondernemer te ondersteunen met diensten die juist waarde toevoegen.

Uitbesteden is vaak goedkoper dan een vaste boekhouder!

Je kunt je volledige administratie aan ons uitbesteden. Dat doen wij vanuit één van onze vestigingen of bij jou op locatie. De klassieke boekhouder is door de moderne boekhoudsystemen overbodig geworden. Ondernemers maken liever op afroep gebruik van een externe boekhouder (of controller) voor de interne controles, belastingaangiften en management rapportages. Als ondernemer zul je ervaren dat onze medewerkers en de kennisorganisatie achter onze medewerkers meer rendement opleveren en minder kosten dan een boekhouder in loondienst! Maar ook voor de tijdelijke vervanging van interne administratieve medewerkers kun je bij ons terecht. Wij werken systeem-onafhankelijk. Dat wil zeggen dat wij bekend zijn met de meeste administratie software, zoals Twinfield, Exact, Unit4, Visma en Snelstart.

Informatie

Informatie is voor elke ondernemer van levensbelang. Daarom richten wij elke administratie op maat in, afgestemd op de (strategische en operationele) informatiebehoefte van onze klanten. AXP heeft altijd voorop gelopen met het toepassen van innovatieve softwaretools en bijvoorbeeld het gebruik  van XML koppelingen voor het verzamelen en verwerken van administratieve data. Informatie is daardoor snel en tegen lage kosten beschikbaar is, anytime.

Uitbesteden van administratie is vaak goedkoper dan een eigen administrateur

Onze medewerkers houden je op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen in jouw branche

Onze medewerkers zijn snel inzetbaar als je tijdelijke vervanging zoekt bij afwezigheid van een boekhouder vanwege ziekte of vakantie

Jaarrekening

Zo lang er niets bijzonders met de onderneming aan de hand is, vinden de meeste ondernemers de wettelijke jaarrekening maar een overbodig document, dat alleen geld kost. De tijd dat de jaarrekening de enige financiële rapportage was die een ondernemer van zijn accountant of boekhouder ontving, ligt inderdaad al ver achter ons. Gelukkig maar! Wij leveren onze klanten actuele en relevante management rapportages die de ondernemer ondersteunen bij alle beslissingen. Van operationeel tot strategisch advies.

De jaarrekening als verantwoordingsdocument is echter nog springlevend. En als er wel iets bijzonders met jou of je onderneming aan de hand is, dan komt de jaarrekening meestal op tafel. Denk daarbij aan: het aanvragen van financieringen, echtscheiding, reorganisatie en bedrijfsoverdracht. Maar denk ook eens aan de situatie waarbij er meerdere aandeelhouders zijn. De jaarrekening is dan voor het bestuur bij uitstek het rapport waarmee decharge kan worden verleend.

In de wet is vastgelegd op welke wijze de jaarrekening dient te worden opgesteld. Ondanks dat onze jaarrekeningen voor een groot deel geautomatiseerd en daardoor kosten efficient wordt samengesteld, doen wij geen concessies aan de kwaliteit, juistheid en leesbaarheid daarvan. De lezer/gebruiker moet uit onze jaarrekeningen exact de voor hem/haar relevante informatie kunnen afleiden.

Aangiften vennootschapsbelasting

Binnen de fiscale wetgeving zijn er vaak voldoende mogelijkheden om de belastingdruk van vennootschappen te verlagen. Daarnaast kan de belastingdruk binnen concernverband en in de relatie DGA-Holding B.V. worden verlaagd. Bijvoorbeeld door het optimaliseren van de toerekening van kosten en winst op vennootschapsniveau. Onze belastingadviseurs en aangiftemedewerkers hebben een goede naam bij de belastingdienst en vertegenwoordigen onze klanten in bezwaar en beroepsprocedures.

Natuurlijk adviseren wij ook over zaken die gerelateerd zijn aan de aangifte vennootschapsbelasting, zoals onder andere het aangaan of juist verbreken van een fiscale eenheid, toepassing van de innovatiebox en het benutten van fiscale verliezen. Daarnaast zijn wij internationale ondernemers van dienst bij het voorkomen van dubbele belastingheffing.

Aangiften inkomstenbelasting

Het belang van bijzondere aandacht voor de aangifte inkomstenbelasting wordt breed onderkend. ‘Die vult de belastingdienst toch al bijna helemaal in?’ wordt vaak gedacht. Voor ondernemers is dat niet het geval. Alle ondernemers die winst uit onderneming genieten, geven hun ondernemerswinst aan in de aangifte inkomstenbelasting (winstaangifte). De inkomstenbelasting kent veel specifieke bepalingen en faciliteiten voor ondernemers. Onze belastingadviseurs en aangiftemedewerkers zorgen ervoor dat je niets misloopt.

De inkomstenbelasting biedt volop adviesmogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan keuze voor fiscaal partnerschap, verlaging van het vermogen in box 3 en de eigen woning. Verder loont het vaak de moeite om aftrekposten goed te plannen en die  jaarlijks optimaal toe te passen.

Advies

AXP adviseert, begeleidt en faciliteert al ruim twintig jaar ondernemers bij het realiseren van hun ondernemingssucces. Punt. Daar zouden we het bij kunnen laten, maar dat doen we natuurlijk niet. Wat ons juist onderscheidt, is dat wij altijd goed luisteren en lastige vragen stellen, want geen ondernemer, onderneming of klant is hetzelfde. Onze adviezen zijn helder en integer, en niet altijd wat de klant verwacht of wil horen.

Waar adviseren wij dan zoal over? Het eerlijke antwoord is…dat je het zo gek niet kunt bedenken. Vanuit het vertrouwen dat wij genieten bij onze klant worden wij om advies gevraagd over alle onzekerheden die bestaan in het leven van een ondernemer.

Wij adviseren en begeleiden (startende) ondernemers, DGA’s en internationale ondernemingen. Een greep uit ons adviespallet: fiscaal advies, bedrijfsopvolging en bedrijfsovernames, financieringsaanvragen, herstructureringen, (re)emigratie, financial planning,  Daarnaast staan wij pragmatisch, pro-actief en met gezond verstand naast onze klanten met raad en daad.

Aandacht

Dienstverlenend

Bij AXP Adviseurs staat de klant centraal in alle dienstverlening

Innovatie

Innovatieve software

AXP loopt voorop door het gebruik van de nieuwste techniek.

Kennis

Vakkennis

Wij investeren continu in opleiding van onze medewerkers.

Vertrouwen

Jarenlange relaties

Onze jarenlange relatie met onze klanten is gebaseerd op vertrouwen.

Een adviseur voor het leven!

Iedere ondernemer heeft passie voor zijn business, maar niet iedere ondernemer is succesvol. Verdienmodellen hebben een korte levensduur, markten veranderen snel en de klant is onberekenbaar. Een succesvolle ondernemer beschikt over het vermogen om de ontwikkelingen in de markt te voorspellen en daarin met de juiste kostprijs de kwaliteit te leveren die de klant vraagt. De adviseurs van AXP begeleiden en adviseren ondernemers bij het realiseren van dat ondernemerssucces. Dit doen wij door onze expertise, kennis en ervaring gevraagd en ongevraagd te delen met onze klanten. In elke fase van het ondernemerschap hebben wij de juiste kennis en ervaring in huis om onze klanten optimaal van dienst te kunnen zijn.

Start-up

Businessplan, keuze rechtsvorm, inrichting administratie, financiering, valkuilen vermijden, inkomen vaststellen

Scale-up

Werknemers, investeringen, management informatie, strategie, uitbreiding, leiderschap

Flow fase/ groei en bloei

Tax planning, internationaal, overnames, financial planning, bedrijfsopvolging

Harvest/ oogstfase

Bedrijfsoverdracht, beleggen, pensioen

image
https://www.axp.nl/wp-content/themes/solidbox/
https://www.axp.nl/
#0000000
style3
scroll
Berichten laden...
/home/axp/public_html/
#
on
none
aan het laden
#
Sort Gallery
on
yes
yes
off
off
off
Enter your email here
off
off