Salarisadministratie

Neem contact op

Een zorgeloze salarisadministratie via AXP Adviseurs

Eén van de diensten van AXP Adviseurs is het verzorgen van de salarisadministratie. Voor diverse bedrijven voeren wij de salarisadministratie uit, zodat de ondernemers zich kunnen focussen op hun ondernemerschap.

Salarisadministratie is geen druk op de knop

Door de salarisadministratie intern te regelen met behulp van de juiste software, houd je mogelijk een beter overzicht dan wanneer je elke maand van ons de documenten ontvangt. Let wel op dat je de juiste software kiest en houdt ook rekening met het feit dat de implementatie van de software ook tijd en kosten met zich meebrengt.

Het zelf verwerken van een salarisadministratie kost ook veel tijd. Regelmatig zijn er wijzigingen op het gebied van wet- en regelgeving, die van invloed zijn op de salarisadministratie. Je kunt hierbij denken aan

Loonbelasting wetgeving Sociale verzekeringen
Arbeids- en ontslagrecht CAO’s
Pensioenen Verlof en verzuim
Arbo wetgeving Subsidies en loonkostenvoordelen

Het is belangrijk dat alle actuele veranderingen direct worden doorgevoerd. Alle gegevens moeten maandelijks voor bepaalde data verwerkt zijn. Werkzaamheden die je ook aan AXP Adviseurs, het administratiekantoor met vestigingen in Amsterdam en Rotterdam kan uitbesteden. Salarisverwerking is geen druk op de knop.

Maak kennis met onze salarisspecialisten

Maak kennis met Jorina Weijers en Patrick Worm, de salarisspecialisten van AXP Adviseurs. Zij verzorgen voor jou een zorgeloze salarisadministratie. Meer weten? Bel Patrick voor de vestiging Amsterdam naar 020 – 280 7050 of bel Jorina voor de vestiging Rotterdam naar 010 – 492 1075. Een mail sturen kan natuurlijk ook: salaris@axp.nl .

Meer weten over onze totale dienstverlening?

De salarisadministratie: onze werkzaamheden

Wil je jouw salarisadministratie uitbesteden? AXP Adviseurs neemt jouw salarisadministratie deels of compleet uit handen. Elke klant heeft zijn eigen specifieke wensen en behoeftes.  Wij bieden verschillende scenario’s aan:

Full-service dienstverlening

Alle werkzaamheden worden door ons uitgevoerd en jij krijgt als klant een bericht wanneer deze zijn uitgevoerd.

  • Wij onderhouden de algemene salaris instellingen
  • Wij onderhouden de branchespecifieke instellingen (bijvoorbeeld overwerktarieven, salarisaanpassingen, andere CAO-wijzigingen).
  • Wij onderhouden de bedrijfs-, salaris- en HR-instellingen
  • De mutaties worden aangeleverd door de klant. Wij controleren en verwerken de mutaties.
  • Wij verwerken en controleren de salarisrun
  • De klant controleert de salarisverwerking en doet de betaling
  • De klant maakt de salaris beschikbaar aan zijn medewerkers.
  • Wij versturen de belasting- en pensioenaangiftes
  • Wij lossen jouw bedrijfsproblemen op

Salarisrun aanvraag

Bij dit scenario maak je als klant zelf gebruik van verschillende HRdiensten en functionaliteiten, maar wel een beroep op ons doen voor het verwerken van de salarissen en maandelijkse controles. In dit scenario werken wij nauwer samen met jou.

  • Wij onderhouden de algemene salaris instellingen
  • Wij onderhouden jouw branchespecifieke instellingen
  • Wij onderhouden jouw bedrijfs-, salaris- en HR-instellingen
  • Wij implementeren de HR- en salaris instellingen van nieuwe klanten.
  • De klant voert zelf ‘eenvoudige’ salarismutaties in.
  • Medewerkers kunnen zelf verlof aanvragen
  • De klant verwerkt zelf deze verlofaanvragen.
  • De klant verwerkt zelf inkomende verzuim cases.
  • Wij adviseren je hoe met verschillende verzuim cases om te gaan.
  • De klant controleert aan het einde van de periode alle mutaties en vraagt de salarisrun aan.
  • Wij verwerken en controleren de salarisrun en informeren de klant.
  • Wij informeren de Belastingdienst en het pensioenfonds
  • Wij lossen jouw bedrijfsproblemen en medewerkersproblemen op
  • De klant heeft toegang tot alle digitale medewerker dossiers en kan hier zelf cases (zoals functionering, opleiding etc) aan toevoegen

Ben jij een echte ondernemer?
Dan pas je bij ons.