Handig en veilig gegevens uitwisselen met Secure Login
AXP is één van de koplopers als het om innovatie en digitalisering gaat. Digitalisering helpt ons en de klant slimmer te ondernemen, er is minder kans op fouten en we behalen sneller met elkaar het gewenste resultaat. Digitalisering is ook ondersteunend om een optimale klantbeleving te kunnen bieden. Onze volgende digitaliseringsstap is de introductie van Secure Login. Secure Login is een veilig inlogportaal voor online applicaties en een tool waarmee we op handige en veilige manier gegevens (bestanden) kunnen uitwisselen. In bijgaand artikel geven we alvast wat informatie. Wil je snel aanhaken, dan is dat zeker mogelijk.
Van onbeveiligd en onhandig naar veilig en praktisch
Natuurlijk, ieder administratie- en accountantskantoor stuurt mailberichten naar een klant. Dat is ook helemaal niet erg, maar het e-mailen van klantgegevens, aangiftes, jaarrekeningen en contracten e.d. willen we graag op een veilige en praktische manier laten plaatsvinden. Maar hoe deel je die gevoelige klantgegevens dan op een veilige manier? En kunnen we ook van de vele gebruikersnamen en wachtwoorden afscheid nemen? Jazeker, hiervoor zetten we de tools van Secure Login in. Met Secure Login lossen wij in één keer veel ongemakken op. We benoemen een aantal functionaliteiten van secure Login.
Nieuwe manier voor het versturen van aangiftes en rapportages via Secure Login
Via SecureLogin kunnen we in een beveiligde omgeving jaarrekeningen, contracten én aangiftes heen en weer versturen. Staat er een aangifte klaar voor de check en betaling via iDEAL? Je ziet als klant in één oogopslag waar je aan toe bent. Op deze manier kunnen cybercriminelen de informatie niet onderscheppen en zijn jouw gegevens en onze gegevens veilig. En het mooiste is dat de verschillende modules van Secure Login naadloos met elkaar samenwerken. Dat is niet alleen handig en veilig, maar bespaart de klant en ons ook nog eens een hoop tijd.
We starten eind februari met de loonbelastingaangiftes en daarna volgen ook de BTW-, Vpb- en IB-aangiftes en rapportages. Op een veilige manier kunnen we klanten snel van de juiste informatie voorzien, de klant kan met een paar klikken op de knop de aangifte bekijken, indien gevraagd ook de aangifte goedkeuren.
Gemak bij het inloggen
Om de aangifte te kunnen bekijken, ontvang je, na het klikken op de link in de email, een SMS code waarmee je veilig, snel en makkelijk kunt inloggen. Het moeten werken met verschillende gebruikersnamen en wachtwoorden is met Secure Login verleden tijd. Eénmaal ingelogd kun je de aangifte ook opslaan als PDF, wanneer je deze wil bewaren voor eigen administratie.
Vraagposten
Met de vraagpostenmodule willen we voorkomen dat onze communicatie versnipperd richting de klant plaatsvindt? Via deze handige module verzamelen we de vragen van de verschillende diensten en communiceren wij onze vragen op een éénduidige manier naar onze klant. Dit kunnen we automatisch, wekelijks, per twee weken, óf handmatig doen. Hierover maken we met de klant heldere afspraken. De klant heeft direct een helder overzicht welke vragen er nog open staan. Dient de klant bijvoorbeeld nog missende facturen aanleveren?
Single Sign-on (SSO)
Wijzelf worden gek van alle gebruikersnamen en wachtwoorden van diverse pakketten, voor onze klant is dat niet anders. Met Single Sign-on is hier een slimme oplossing voor. Nadat je bij SecureLogin bent ingelogd heb je daarna direct toegang tot achterliggende applicaties, zonder daar weer in te loggen. Zo heb je alle online diensten in één overzicht! AXP werkt al geruime tijd naar tevredenheid met Single Sign-on (SSO) van Secure Login. Het moment breekt aan dat we onze klanten deze functionaliteit ook kunnen aanbieden. Ondernemers die met verschillende applicaties met diverse gebruikersnamen en wachtwoorden moeten werken, is SSO een uitkomst. Via een authenticator app is het mogelijk om in te loggen.
Uploadservice voor klanten
Of het nu over oprichtingsakten, statuten of andere klantgevoelige informatie gaat, met de file upload service kunnen klanten op een gemakkelijke en veilige manier bestanden met ons delen. Dit kan op elk gewenst moment (24/7) en op eigen verzoek. Via een speciale link komen deze bestanden dan automatisch in de database van onze klant. In het kader van de veiligheid kiezen wij er nu voor dat de voor ons bekende gebruikers met het bij ons bekende e-mailadres bestanden kunnen uploaden. In één upload kunnen maximaal 10 bestanden van max. 4 mb per bestand tegelijk verstuurd worden. Met deze uploadservice willen wij klanten de mogelijkheid bieden om op een veilige manier bestanden met ons te delen.
Het permanent dossier
Met het permanent dossier kunnen we in de SecureLogin omgeving bestanden bewaren. De klant kan zijn/haar eigen permanente dossier via de module module SSO inzien. De klant heeft de mogelijkheid om bestanden uit het dossier te downloaden.
Implementatie Secure Login
Stap voor stap gaan we Secure Login implementeren. Wim Halverhout van AXP zal de komende maanden samen met de collega’s van de verschillende teams de implementatie voor zijn rekening nemen. Wil je als klant snel meer weten over de functionaliteit van Single Sign-on of wil je direct de mogelijkheid krijgen om in plaats van e-mail op een eenvoudige en veilige manier klantgevoelige informatie met ons te delen? Neem dan met Wim contact op. Hij is bereikbaar onder nummer 010 – 492 10 75